KV DRUSKININKAI

kuvakertomus.

KV DRUSKININKAI, LIETTUA
07-08.08.2009

Elokuun toisena viikonloppuna järjestettiin Liettuassa, Druskiniain kaupungissa, kaksi kansainvälistä näyttelyä. Ensimmäinen näyttely oli perjantaina 07.08 ja seuraava heti lauantaina 08.08. Tanelta puuttui vielä "yksi maa", joten matkaan teki mieli....Mukaani yhdistetylle loma- ja näyttelymatkalle sainkin aika herkästi houkuteltua Kikan Ellan kanssa :-)

Ajomatkaa edestakaisin kertyi melkein 1600km, sillä Druskiniai sijaitsee Liettuan eteläosassa, lähellä Puolan rajaa. Menomatkaan varasimme aikaa päivän, ja seuraavan ajattelimme pitää vapaapäivänä, jotta koirat saisivat levätä raskaan ajomatkan jälkeen. Ajatus olikin aivan loistava, ja lomapäivämme aikana itse tutustuimme todella kauniiseen kylpyläkaupunkiin.

Kaupungin keskellä sijaitsi lampi, jonka takaa lähtivät laajat ulkoilumaastot ja puistot. Kaupungin läpi virtasi myös hieman pienempi joki - ja hieman suurempi joki :-).
Joen rannalta löytyi myös valkoinen kaarisilta, jonka kaiteeseen uudet morsiusparit käyvät raukkeutensa merkiksi laittamassa lukon.

Näyttelypaikkana toimi vanha (??) lentokenttä. Vaikka tilaa näyttelyalueella olikin runsaasti, oli siellä myös ahtauteen asti autoja, ihmisiä ja näyttelytelttoja. Näyttelyteltat oli pystytetty niin lähelle kehiä kuin mahdollista, melkeimpä kehien sisään. Teltassaolijoiden oli tietenkin hyvä astua kehään, mutta kauempaa oman kehän viereen olikin melkein mahdoton päästä. Teltta olikin kyllä tarpeen näinä näyttelypäivinä, sillä päivät olivat todella helteiset, aurinko porotti ja maa oli kuivaa ja pölisevää.

Meillä oli molempina päivinä tuomarinmuutos. Perjantaina tuomarina toimi Nijole Ziniene, Liettuasta ja lauantain tuomarina toimi Pedro Sanches Delerue, Portugalista. Molempina päivinä Ellalla oli myös kilpailijoita Puolasta, sillä narttujen valioluokkaan oli ilmoitettu koirat Oliwka Rivendall ja Verena Honeysucle Rivendall.
Mutta aivan loistavasti meni sekä Tanella että Ellalla molemmat näyttelyt.

DRUSKININKAI 07.08.2009
    Talizman Flinkbein Kotekst
    TOISEKSI PARAS NARTTU, PN2 + vara-CACIB + LT SERT
    Flinkbein Felka Pieknosc
Perjantaina valioluokan nartut sijoittuivat: Oliwka Rivendall ERI2, (PN3) ja Verena Honeysucle Rivendall ERI1, PN2, VARA-CACIB. Launatin järjestys oli Oliwka Rivendall ERI 1, PN1, CACIB, VSP ja Verena Honeysucle Rivendall ERI2.

Perjantaina, helteisen päivän päätteeksi ryhmäkilpailuissa Tane nousi neljänneksi, mutta valitettavasti Liettuassa sijoitetaan palkintopalille vain kolme koiraa… Meidät pudotti muutama innostuneesti otettu laukka-askel juoksussa, harmi.
Lauantain ryhmäkilpailuja emme jääneet odottelemaan, vaan lähdimme ajelemaan kotia kohti. Matkalla kävimme syömässdä kävimme idyllisessä majatalossa, jossa seurasimme ankkojen, hanhien, kanojen ja jopa riikinkukkojen touhuja. Tarkoituksemme oli ajaa Rigan lähelle ja yöpyä siellä pienessä hotellissa. Seuraavana päivänä jatkoimme matkaamme Latvian hiekkarannoille, jossa vietimme muutaman kuuman tunnin kuvaillen koiria ja katsellen merta.
Kotomaahan saavuimme Tallinnasta iltalautalla.

Vaikka ajomatkaa tulikin yhteensä noin 1600 km. kannatti reissu tehdä. Näyttelyistä saimme sen, minkä takia matkaan lähdettiinkin ja samalla vietimme aivan mahtavan loman Druskininkain kylpyläkaupungissa sekä Latvian ihanilla hiekkarannoilla.

.... Talizman Flinkbein Kontekst ..................................... Flinkbein Felka Pieknosc